Feroneria

Istorie

Feroneria S.A. a fost fondată la Arad în anul 1924, la iniţiativa lui Carol Grundmann, un mare industriaş austriac, care a  profitat de puternica dezvoltare industrială a oraşului, acesta fiind  în perioada interbelică pe a patra poziţie din ţară.

În anul 1968, firma şi-a schimbat denumirea în IAMMB Arad- Intreprinderea de Articole Metalice pentru Mobilă şi Binale- un nume încă bine cunoscut local şi astăzi.

Urmare a Revoluţiei Române din 1989, denumirea firmei devine în anul 1990 Feroneria S.A., care prin Hotarârea de Guvern 1272/08.12.1990 îşi schimbă forma juridică din întreprindere de stat în societate comercială pe acţiuni(S.A.).

În anul 1995 firma se privatizează prin metoda MEBO şi prin Programul de privatizare în masă, iar în 1996 este listată la bursa RASDAQ.

În decursul anilor, firma a avut o continuă dezvoltare, beneficiind până în anul 1989 de fonduri de investiţii din partea statului român, iar după această dată dezvoltarea realizându-se printr-un program propriu şi consecvent de investiţii.

În urma schimbărilor politico-economice din ’89, compania a profitat de ocazie şi printr-o strategia inteligentă de dezvoltare, a participat la înfiinţarea de socitaţi mixte, împreună cu investitori europeni importanţi, care prin aportul de know-how şi tehnologii de vârf au condus la realizarea de noi produse care să completeze segmentele pe care fima nu le acoperea în acel moment. Astfel, în anul 1992, Feroneria a participat la înfiinţarea S.C. Binalia S.A., firmă specializată în producţia de mânere din alamă, iar în  anul 1997 a fost fondată S.C. Verofer S.A., specializată în producţia de cilindri de siguranţă din alamă.

În cei peste 85 de ani de activitate, firma s-a consolidat, devenind  cea mai puternică firmă din ţară în domeniu. Ocupând constant un loc în fruntea clasamentului Topul Firmelor (pe care Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Arad îl ţine încă din 1994) performanţa firmei este recunoscută şi prin câştigarea  an de an a Trofeului  de Excelenţă,  care se acordă acelor firme care în ultimii 5 ani au obţinut un loc  între primele 3 din top.

În acest moment Feroneria este prezentă cu produsele şi serviciile sale în întreaga lume, cu misiunea de a dezvolta noi generaţii de produse şi servicii pentru a satisface cerinţele unei pieţe globale aflate într-o continuă schimbare.